Dacia z ogromnym sukcesem. Firma sprzedała milion aut z fabrycznym LPG
Dacia osiągnęła imponujący sukces, sprzedając już milion samochodów z fabryczną instalacją LPG. Marka oferuje silniki dwupaliwowe, pracujące na benzynie i LPG, od 2010 roku, co czyni ją jedynym producentem, który ma LPG w całej gamie pojazdów spalinowych. Zainteresowanie wynika z przystępnych cen oraz niskich kosztów eksploatacji, a do lipca 2024 roku sprzedano ponad milion aut z takim napędem. Od 2020 roku jednostki te noszą nazwę ECO-G 100 i cieszą się ogromną popularnością na rynkach, w tym w Polsce.
Silnik ECO-G 100 oferuje lepsze osiągi w porównaniu do benzynowej wersji, generując o 10 koni mechanicznych i 10 Nm więcej. Dzięki niższej emisji CO2 o około 10% oraz redukcji drobnych cząstek o 90%, silnik ten jest bardziej ekologiczny. W Polsce modele takie jak Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Duster są dostępne z tym napędem, przyciągając klientów dbających zarówno o środowisko, jak i o ekonomię jazdy.
Technologia LPG w pojazdach Dacii jest integrowana bezpośrednio w fabryce, co oznacza, że klienci mogą od razu korzystać z fabrycznej instalacji gazowej, bez potrzeby montażu u zewnętrznych specjalistów. Samochody z LPG objęte są standardową 3-letnią gwarancją lub do przebiegu 100 000 km. Koszt zakupu takiego pojazdu pozostaje przystępny – najtańsze modele zaczynają się od 74 500 zł, co sprawia, że oferta LPG jest bardzo atrakcyjna.
Dużą zaletą silnika ECO-G 100 jest także imponujący zasięg. Dzięki zbiornikom paliwa i gazu, pojazdy mogą przejechać nawet do 1500 km na jednym tankowaniu. Przełączanie między benzyną a LPG odbywa się automatycznie lub manualnie, w zależności od preferencji kierowcy, co sprawia, że użytkowanie samochodów z LPG jest proste i komfortowe.