Co ma cyrk do państwowej spółki zbrojeniowej?

26.09.2023
Adam Wyszyński
Czas czytania: 2 minut/y

Na warszawskich ścianach pojawiły się plakaty zapowiadające wydarzenie jakim jest „Cyrk na wodzie Waterland”. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na plakacie widnieje logo Polskiego Holdingu Obronnego, czyli dawnego Bumaru. Jest to spółka skarbu państwa należąca do branży obronnej zajmująca się handlem uzbrojeniem na rynkach krajowym i zagranicznych. Jaki to ma związek z cyrkiem na wodzie?

Cyrk na wodzie

To piękny wodospad emocji, w którym w pełni się Państwo zanurzą! Skomplikowane, bardzo niebezpieczne numery z wszelkich gatunków cyrkowych. Designerskie, jaskrawe kostiumy. Kreatywne scenariusze reżysera! Oszałamiające widowisko dla całej rodziny.

Tak brzmi zapowiedź wydarzenia na stronie organizatora. Cyrk Waterland to grupa artystów z Ukrainy, którzy w ramach trasy odwiedzą sześć polskich miast. W Warszawie wydarzenie odbywa się na Letniej Scenie Progresji przy ulicy Fort Wola 22. Warszawska edycja show jako jedyna posiada też logo Polskiego Holdingu Obronnego.

Sponsoringu nie ma, logo jest

Logo umieszczone na plakacie nasuwa myśl, że Polski Holding Obronny jest sponsorem wydarzenia. Postanowiliśmy o to zapytać u źródła kierując zapytanie do PHO o charakter współpracy. Oto pełna treść odpowiedzi, którą dostaliśmy:

Polski Holding Obronny sp. z o.o. posiada w swoim portfolio ponad 460 000 m2 nieruchomości (zabudowanych i niezabudowanych) położonych w Warszawie (w dzielnicach Wola i Bemowo) oraz we Wrocławiu przeznaczonych pod wynajem bądź dzierżawę. Wynajęcie powierzchni będących w posiadaniu Polskiego Holdingu Obronnego sp. z o.o. Waterland Sp. z o.o. w celu organizacji wydarzenia „Cyrk na wodzie Waterland” odbyło się na zasadach komercyjnych. Polskie Holding Obronny sp. z o.o. w żaden sposób nie sponsoruje i nie uczestniczy w organizacji przedmiotowego wydarzenia.

– odpowiada rzecznik PHO Jakub Prusik

Nie otrzymaliśmy jednak informacji dlaczego, mimo niepodejmowania działań sponsoringowych ani organizacyjnych ze strony PHO, logo spółki widnieje na plakacie.

Niespotykana praktyka

W odpowiedzi na otrzymane stanowisko PHO dopytaliśmy o kwestię logo na plakacie wskazując, że nie jest to praktyka spotykana na rynku. Poprosiliśmy o informację co do zapisów umowy regulujących umieszczenie logo PHO na plakacie cyrku.

Na to pytanie już od miesiąca nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Redakcja

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA