Orlen podsumował rok w sporcie
19 grudnia polski gigant rafineryjny PKN Orlen, zorganizował spotkanie świąteczne dla wszystkich sportowców i dzieci uprawiających sport, których firma sponsoruje.
Blisko 400 osób wzięło udział w wydarzeniu w centrum Warszawy, podczas którego prezes Daniel Obajtek podsumował tegoroczne osiągnięcia firmy oraz sponsorowanych przez nią sportowców. A było się czym pochwalić.
Grono sponsorowanych przez spółkę gwiazd sportu znacznie powiększyło się w tym roku po włączeniu do PKN Orlen dwóch innych liczących się graczy na polskim rynku energetyczno-paliwowym – Grupy Lotos i PGNiG.
Obajtek podkreślił, że wejście firmy na rynki zagraniczne ułatwiło jej logo, które było bardzo eksponowane na największej imprezie sportów motorowych na świecie, jaką jest Formuła 1, oraz na emocjonującym Rajdzie Dakar.
Owocny rok w motosporcie
Kamil Wiśniewski po raz pierwszy w historii zespołu stanął na podium klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar, zajmując trzecie miejsce wśród quadowców. Tymczasem Robert Kubica jako pierwszy w historii polski kierowca stanął na podium legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a Bartosz Zmarzlik po raz trzeci został indywidualnym mistrzem świata na żużlu. Kajetan Kajetanowicz, który dołączył do ORLEN Team po fuzji z Grupą LOTOS, zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2.
Na spotkaniu bożonarodzeniowym obecni byli najpopularniejsi polscy influencerzy z platform takich jak TikTok, Instagram, YouTube i Twitter, którzy zadali gwiazdom sportu pytania mające na celu odkrycie, jak dobrze sportowcy znają kulturę młodzieżową, a także jakie tradycje świąteczne wyznają w domu i jak postrzegają ostatnie wydarzenia w świecie sportu.
Orlen jest jednym z pierwszych polskich gigantów państwowych, który z powodzeniem wykorzystuje gwiazdy mediów społecznościowych i influencerów do generowania treści na własnych kontach.
Gwiazda Abstrahuje Robert Pasut i Ula Grotyńska zdołali uzyskać zabawne odpowiedzi na swoje pytania od sportowców, takich jak legenda skoków narciarskich Adam Małysz, bramkarz piłki ręcznej Sławimir i weteran F1 Robert Kubica, ujawniając, że przepaść kulturowa między pokoleniami jest mimo wszystko dość znacząca i że istnieje wydaje się być jednolitym poglądem, że odwieczna debata o tym, czy Cristiano Ronaldo czy Leo Messi należy uznać za największego wszechczasów, została rozstrzygnięta po mundialu w Katarze na korzyść argentyńskiego mistrza świata.
Gwiazdy nie tylko przeprowadziły wywiady z wieloma gwiazdami sportu obecnymi na imprezie, ale także uzyskały odpowiedzi od samego prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, który m.in. udzielił odpowiedzi na temat sprzedaży „legendarnych hot dogów” w Orlen Stop Cafés. Choć pan Obajtek odmówił ujawnienia jakichkolwiek szczegółów czy tajemnic handlowych, wideo mimo wszystko zgromadziło imponujące 1,3 miliona wyświetleń.
Odważne posunięcie Orlenu wyraźnie się opłaciło, ponieważ krótkie wywiady w formie wideo zamieszczone na koncie Team Orlen TikTok podbiły polski internet, generując oszałamiające 12,5 miliona wyświetleń i przytłaczająco pozytywne komentarze polskich internautów w dniach poprzedzających Boże Narodzenie.