łazienka

UOKiK wykrył kolejną zmowę cenową? Tym razem chodzi o wyposażenie łazienek

20.01.2025
Redakcja
Czas czytania: < 1 minuta

Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko spółce Oltens 1 i dwóm menadżerom tej firmy. Zdaniem urzędu ceny produktów wyposażenia łazienek marki Oltens mogły być ustalane w wyniku zmowy. Jej skutkiem mógł być brak możliwości tańszego zakupu produktów przez konsumentów.

Ustalali ceny zlewów?

Oltens 1 zajmuje się m.in. hurtową sprzedażą wyposażenia sanitarnego marki Oltens, w tym baterii łazienkowych i kuchennych, toalet, umywalek, zlewów i wanien. Handel detaliczny produktami firmy Oltens odbywa się za pośrednictwem spółki zależnej od  Oltens 1, czyli  Łazienkaplus.pl, a także poprzez niezależnych dystrybutorów.

Sprzedają oni  produkty stacjonarnie lub hybrydowo, czyli w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Z informacji zebranych przez Prezesa UOKiK wynika, że spółka przez kilka lat mogła razem z niezależnymi sprzedawcami ustalać ceny produktów Oltens w internecie. Nie mogły być one niższe niż w cennikach przekazywanych przez hurtownika. Ustalenia mogły dotyczyć również promocji.

Taniej nie kupisz

Spółka Oltens 1 monitorowała, czy sprzedawcy stosują ustalone ceny i mogła interweniować, jeśli sprzedawali produkty taniej, a nawet gdy oferowali bezpłatne dostawy. Pierwszym etapem dyscyplinowania miały być rozmowy telefoniczne. Następnie partnerzy handlowi mogli być pozbawiani możliwości zamówienia towaru. Mogły zdarzyć się również przypadki rozwiązania umowy o współpracy. Sami sprzedawcy również mogli wzajemnie obserwować swoje ceny i zwracać się do Oltens 1 z prośbą o interwencję, jeśli któryś z nich nie stosował się do ustaleń.

Skutkiem podejrzewanej zmowy mógł być brak możliwości tańszego zakupu produktów marki Oltens przez konsumentów. Dlatego postawiłem zarzuty spółce Oltens 1 oraz dwóm jej menadżerom. Firmie grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu, a maksymalna sankcja dla osób zarządzających to 2 mln zł

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zobacz też: UOKiK zdecydował: mPay i Revolut muszą zwrócić konsumentom pieniądze

MD/źródło: UOKiK

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA