Testy A/B przy wykorzystaniu Google Optimize 360
W roku 2015 na rynek wprowadzony został kolejny już produkt Google – Google Optimize. Za pomocą tego narzędzia reklamodawcy mogą w bardzo przyjazny i szybki sposób przeprowadzić istotne z punktu widzenia funkcjonalności strony czy współczynnika konwersji testy A/B. Google udostępnia zarówno wersję darmową technologii jak i wersje premium, dzięki której możemy przeprowadzić nieograniczoną liczbę testów.
Testy A/B są metodą na porównanie ze sobą dwóch wersji danej strony lub aplikacji mobilnej. Jest to rodzaj eksperymentu, w którym dwa lub więcej wariantów strony pokazywane są użytkownikom w sposób losowy. Eksperyment poddany zostaje analizie statystycznej która przy odpowiednim wolumenie ruchu pozwala nam ocenić, która z testowanych wersji jest bardziej efektywna pod kątem zdefiniowanego wcześniej celu. Za pomocą testów A/B możemy wybrać odpowiednią dla nas wersję Call to Action czy chociażby layout banera umieszczonego na stronie.
Największą zaletą Google Optimize, dzięki której narzędzie to stało się konkurencyjne dla innych dostępnych na rynku technologii jest integracja z Google Analytics oraz Google Tag Manager. Google Optimize w połączeniu z Google Analytics umożliwia kierowanie testów do określonych segmentów użytkowników, dzięki czemu komunikat może być lepiej dostosowany do grupy naszych klientów. Dzięki integracji z Google Tag Managerem możemy korzystać z funkcji śledzenia zdarzeń. Wobec tego możemy zdefiniować cele w Google Analytics jako eksperymentalne a w momencie kiedy dane z Google Analytics i Google Optimize zostaną zsynchronizowane możesz natychmiast sprawdzić wyniki przeprowadzanych testów.
Google Optimize co więcej jest bardzo prosty w obsłudze. Jeszcze jakiś czas temu niemożliwym wydawało się wprowadzenie nawet najmniejszej zmiany bez ingerencji w kod źródłowy strony. Dzięki Google Optimize możemy zrobić to za pomocą kilku kliknięć.
Zarówno sam proces wdrożenia Google Optimize jak i łatwość w jego obsłudze powoduje, że Google Optimize jest w stanie z powodzeniem konkurować z największymi graczami na rynku technologii do testów A/B. Najważniejszą kwestią staje się dziś sensowność przeprowadzanych przez nas testów, odpowiednie mierzenie ich wyników, jakość posiadanych danych oraz odpowiednia analiza eksperymentu.
Z całą pewnością dostępność narzędzia Google Optimize, łatwość jego integracji i obsługi daje wiele możliwości zarówno dla małych jak i mocno rozwiniętych firm.