Problemy finansowe ma ponad 60 proc. branży eventowej – PKB
12 maja 2022
Redakcja

Problemy finansowe ma ponad 60 proc. branży eventowej

Aż 3 na 5 firm z branży eventowej ma problemy finansowe – wynika z analizy udostępnionej w czwartek przez firmę Advox. W jeszcze gorszej sytuacji jest branża fitness – problemy zgłasza aż 80 proc. przedsiębiorstw z tego rynku.

Specjalizująca się w projektowaniu sprzedażowych stron internetowych firma Advox przedstawiła analizę dotyczącą sytuacji rynku eventowego i branży fitness. Dane przytaczane w opracowaniu pochodzą z badania Dun and Bradstreet przeprowadzonego w marcu 2022 r. Analizie poddano również dane z rejestru KRS.

Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB, jednak jej obecna sytuacja jest kiepska – ponad 62 proc. działalności znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej, jak wynika z najnowszej analizy KRS. (…) Jeszcze gorzej wygląda sytuacja branży fitness, w której mniejsze lub większe problemy finansowe ma niemal 80 proc. firm

– dodali.

W latach przed pandemią rynek eventowy rósł w średnim tempie 15-16 proc. rocznie, jednak w 2020 r. nastąpiło gwałtowne wyhamowanie – do 2 proc. w 2021 r.

Odwoływanie imprez w związku z pandemicznymi obostrzeniami podkopało jej sytuację finansową – obecnie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej znajduje się niecałe 38 proc. firm z tego sektora, a ponad 62 proc. – w słabej lub złej

– wskazano w opracowaniu.

Autorzy analizy podkreślili, że wśród przedstawicieli branży eventowej najmniej ucierpiały instytucje kulturalne.

Liczbę działalności kulturalnych działających w Polsce szacuje się na blisko 26,5 tys. Ich kondycja finansowa prezentuje się nieźle – w ocenie Dun and Bradstreet aż 55,5 proc. jest w dobrej sytuacji finansowej, a 37,5 proc. w słabej. W bardzo złej kondycji finansowej jest niecałe 5 proc. podmiotów, a w bardzo dobrej 2 proc.

– napisano.

Zdaniem firmy Advox za te wyniki odpowiada przeniesie działalności kulturalnej do internetu.

89 proc. teatrów i instytucji muzycznych udostępniło spektakle w tej formie. Polacy raczej nie zaczęli preferować kultury online, jeśli mają możliwość korzystania z niej na żywo, ale z pewnością pozwoliła im ona na odkrycie miejsc i dzieł, które wcześniej nie były dla nich dostępne

– wyjaśniono.

Branża fitness

W jeszcze gorszej sytuacji znajdują się firmy z branży fitness

Niemal 80 proc. podmiotów ma kłopoty finansowe – 63 proc. jest w słabej sytuacji a aż 16,4 proc. w bardzo złej. Treningi online nawet w dobie pandemii stanowiły mniej niż 1 proc. obrotów firm. Przewiduje się, że ten sektor będzie potrzebował 5-7 lat, by odbudować się po pandemii

– wskazali analitycy.

Advox to firma założona w 2009 r., która specjalizuje się w projektowaniu sprzedażowych stron internetowych.

MD/źrodło: wnp.pl

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres redakcja@pkb24.pl.