Człowiek przy laptopie

Polski rynek reklamowy jest w doskonałej kondycji

19.09.2023
Redakcja
Czas czytania: 2 minut/y

Raport analityków Publicis Groupe z sierpnia tego roku rysuje obraz polskiego rynku reklamowego w doskonałej kondycji. Z danych wynika, że rynek w pierwszym półroczu 2023 roku odnotował imponujący wzrost wartości o 6,7 proc. Prognozy do końca roku są również obiecujące, z całkowitym, rocznym wzrostem rynku, który może przekroczyć 5 proc. i osiągnąć wartość ponad 11,7 mld zł – czytamy w newsletterze Double Check News.

Internet i telewizja nadal dominują, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 44,8 proc. i 39,6 proc., co razem daje udział na poziomie niemal 85 proc. Radio i reklama zewnętrzna również odnotowują znaczące wzrosty, podczas gdy magazyny i dzienniki doświadczają spadków.

W kontekście klientów, sektory takie jak handel, higiena i pielęgnacja oraz farmacja wykazują znaczące zwiększenie inwestycji, co świadczy o ich rosnącej potrzebie zwiększenia widoczności i konkurencyjności. Z drugiej strony, spadek inwestycji w sektorze telekomunikacji może sugerować dojrzałość rynku lub strategiczną zmianę podejścia.

Kondycja polskiego rynku reklamowego w pierwszym półroczu 2023 roku jest wynikiem synergii między innowacyjnymi kanałami reklamowymi a dynamicznymi strategiami sektorów. Jest to rynek, który nie tylko reaguje na zmiany w zachowaniach konsumenckich i technologicznych trendach, ale również je antycypuje, oferując przestrzeń dla innowacji i rozwoju. W takim kontekście, perspektywy dla drugiej połowy roku i kolejnych lat wydają się być obiecujące.

Poniżej prezentujemy opublikowane dane dla poszczególnych klas mediów:

Internet

  • Wartość inwestycji: 2,50 mld zł (wzrost o 8,4% rok do roku)
  • Udział w rynku: 44,8%
  • Największe wzrosty: Reklama video (wzrost o 20,1% rok do roku)
  • Udział urządzeń mobilnych: Ponad 50% (wzrost o 3,8 p.p. rok do roku) Telewizja
  • Wartość inwestycji: 2,21 mld zł (wzrost o 4,1% rok do roku)
  • Udział w rynku: 39,6%
  • Spadek oglądalności: 4,5% rok do roku
  • Największe wzrosty: higiena i pielęgnacja, motoryzacja, farmacja Radio
  • Wartość inwestycji: 390 mln zł (wzrost o 11,3% rok do roku)
  • Udział w rynku: 7,0%
  • Największe wzrosty: handel i motoryzacja Reklama Zewnętrzna – OOH, wraz z DOOH
  • Wartość inwestycji: 280 mln zł (wzrost o 6,5% rok do roku)
  • Udział w rynku: 5,0%
  • Największe wzrosty: podróże i turystyka, napoje i alkohole, finanse Magazyny
  • Wartość inwestycji: 80 mln zł (spadek o 3,2% rok do roku)
  • Udział w rynku: 1,5%
  • Największe spadki: media, żywność

Kina

  • Wartość inwestycji: 60 mln zł (wzrost o 34,7% rok do roku)
  • Udział w rynku: 1,1%
  • Największe wzrosty: finanse i motoryzacja

Dzienniki

  • Wartość inwestycji: 50 mln zł (spadek o 4,0% rok do roku)
  • Udział w rynku: 0,9%
  • Największe spadki: handel, media.

MD/źródło: Newsletter Double Check News

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA