Google Tag Manager
Marketing cyfrowy w dużej mierze rozwija się w oparciu o nagromadzone dane. Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem niewielkiego bloga czy bardzo dobrze rozwiniętego ecommercu powinieneś wiedzieć w jakiś sposób ludzie wchodzą w interakcje z Twoją witryną. I tu z pomocą przychodzi nam Google Tag Manager.
Dzięki Google Tag Managerowi wszystkimi tagami zarządzamy używając jednego narzędzia. Mogą być to tagi Google Analytics, Google Adwords czy też Google Display & Video 360. Co więcej Google Tag manager umożliwia dodawanie tagów w bardzo łatwy sposób, bez ingerencji w kod źródłowy strony a co za tym idzie bez zaangażowania programistów. Wszystkie kody możesz wprowadzić bezpośrednio z panelu Google Tag Managera.
Chociaż Google Tag manager jest oczywiście narzędziem oferowanym przez Google możliwość tagowania nie ogranicza się wyłącznie do produktów Google. Można go także z łatwością wykorzystać do tagowania narzędzi marketing automation czy zewnętrznych narzędzi tworzących mapę kliknięć.
Czym w zasadzie są wspomniane wcześniej tagi?
Tagi to fragmenty kodu, które są dodawane do witryny w celu gromadzenia oraz przesyłania określonych informacji. Dzięki takim tagom możesz śledzić aktywności użytkowników na swojej witrynie czy też to w jaki sposób użytkownicy do niej docierają. Służą również do monitorowania określonych zdarzeń, takich jak pobieranie plików czy usuwanie przedmiotów z koszyka zakupowego. Dzięki tagowaniu możemy tworzyć określone segmenty użytkowników do których chcemy targetować nasze kampanie.
Kolejną bardzo istotną cechą narzędzie Google Tag Manager jest sposób ładowania się tagów. Tagi utworzone w Google Tag Managerze ładują się asynchronicznie. Dlaczego ma to tak istotne znaczenie? Sposób ładowania się tagów może znacząco wpływać na czas ładowania się witryny. Jeśli tagi ładują się synchronicznie, jeden z kodów który ładuje się wolno, może spowalniać wszystkie pozostałe kody. W przypadku działania asynchronicznego każdy z tagów może zostać uruchomiony w dowolnym momencie.
Przed powstaniem Google Tag Manegera każda, nawet niewielka modyfikacja kodu wymagała ingerencji w kod źródłowy. Teraz jedyne co musisz zrobić to dodanie kodu kontenera który przechowuje pełną listę Twoich Tagów. Kiedy kody są wpięte możesz w dowolnym momencie dodawać, usuwać czy modyfikować wszystkie kody.
Jest to idealne rozwiązanie zarówno dla dużych firm korzystających z wielu narzędzi jak i dla małych przedsiębiorców którzy nie mają zaplecza w postaci zespołu programistów.