Para z coca-colą

Coca-Cola do tworzenia nowych smaków wykorzystuje… sztuczną inteligencję

09.10.2023
Redakcja
Czas czytania: < 1 minuta

Coca-Cola jak również inne marki napojów wykorzystują sztuczną inteligencję do tworzenia smaków. Produkt o nazwie Coca-Cola Y3000 to najnowszy smak wprowadzony w ramach platformy Creations. Według firmy jest on pierwszym smakiem współtworzonym przez ludzi i sztuczną inteligencję.

Coca-Cola stworzyła platformę Creations w 2022 roku i za jej pośrednictwem wprowadziła do tej pory siedem nowych, limitowanych, charakterystycznych smaków mających przyciągnąć młodszych konsumentów.  W miarę jak firmy wprowadzają sztuczną inteligencję do coraz szerszych obszarów swojej działalności, ta niegdyś futurystyczna technologia coraz częściej jest wykorzystywana jako narzędzie pomocnicze w opracowywaniu produktów.

AI nie tylko pomaga firmom przyspieszyć rozwój produktu lub planować przyszłość, ale także zwiększa prawdopodobieństwo, że rezultat tej kooperacji, trafi w gusta coraz bardziej wymagających konsumentów. 

Nie tylko Coca-Cola

W tym roku również Becks wypuścił na rynek pierwsze na świecie piwo i pełną kampanię marketingową stworzoną przy pomocy sztucznej inteligencji. Marka należąca do AB InBev stwierdziła, że piwo o nazwie Beck’s Autonomous zostało wybrane przez AI jako najlepsze spośród milionów różnych kombinacji smaków, które wygenerowała. 

W ubiegłym roku Mars zawarł wieloletnią umowę z firmą zajmującą się sztuczną inteligencją, PIPA, aby przyspieszyć odkrywanie nowych składników roślinnych na potrzeby swoich produktów.  

McCormick & Co. nawiązało współpracę z IBM cztery lata temu, aby szybciej i skuteczniej przeszukiwać dane, wiedząc, które składniki pasują do siebie lub które można użyć jako zamienniki. 

Jak widać AI umożliwia lepsze zrozumienie zachowań konsumentów oraz szybsze dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Dzięki AI firmy będą efektywniej zarządzać swoimi zasobami oraz szybciej wprowadzać na rynek nowe produkty. To zdecydowanie wpłynie na zwiększoną konkurencyjność firm, co będziemy mogli niebawem zaobserwować.  

– podaje DoubleCheckNews.

MD/źródło: DoubleCheckNews

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA