UOKiK w sprawie Cupsell.pl. „Sugerujemy kontakt z policją. Mogło dojść do kradzieży”
Kontrowersje wokół platformy Cupsell.pl, związanej ze zmianą właściciela i pobieraniem od użytkowników opłat sięgających nawet kilku tysięcy złotych, nabierają tempa. Już po publikacji naszego artykułu z 14 maja, redakcja PKB24 otrzymała odpowiedź od Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Urząd sugeruje, że użytkownicy, którzy stracili środki, powinni zgłosić się na policję, ponieważ mogło dojść do kradzieży.
UOKiK: Mogło dojść do kradzieży
W odpowiedzi na nasze zapytanie, Departament Komunikacji UOKiK poinformował:
Dotarły do nas pojedyncze skargi, po ich wstępnej analizie sugerujemy kontakt z policją, ponieważ mogło dojść do kradzieży środków finansowych należących do sprzedających na portalu.
To stanowisko Urzędu stanowi potwierdzenie obaw użytkowników, którzy od tygodni zgłaszają w mediach społecznościowych, m.in. na platformie X i Facebooku, że ich zgromadzone środki zostały zablokowane, „wyzerowane” lub obciążone niezrozumiałymi opłatami po przejęciu Cupsell.pl przez nowego operatora, firmę Yax Interactive Mateusz Piwnicki. Kwoty, o których mowa, wahają się od kilkuset do nawet 6 tysięcy złotych, co dla wielu sprzedawców, zwłaszcza małych twórców, stanowi poważny cios finansowy.
Najlepiej jest więc zrobić to, co radzi Urząd – udać się ze sprawą na policję.
Redakcja PKB24.pl nadal czeka na odpowiedź od Cupsell.pl w tej sprawie.