Revolut

Revolut oddaje pieniądze swoim klientom. Sprawdź czy dotyczy to także Ciebie

29.10.2025
Redakcja
Czas czytania: < 1 minuta

Revolut przygotowuje się do zwrotów pieniędzy swoim klientom po decyzji Prezesa UOKiK z stycznia 2025 roku. Bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając warunki umów w niewłaściwy sposób w okresie od 29 października 2020 roku do 8 grudnia 2023 roku. Teraz nadpłacone kwoty wrócą automatycznie 7 listopada – bez potrzeby jakichkolwiek działań ze strony użytkowników. Firma już rozsyła maile z informacją. Ostrzega także przed oszustami.

Co zawinił Revolut?

Dlaczego Revolut musi zwrócić pieniądze? Firma jednostronnie modyfikowała regulaminy i cenniki bez odpowiednich klauzul w umowach. Klienci nie otrzymywali informacji na trwałym nośniku – dostawali jedynie e-maile z linkami do strony internetowej, która mogła być w każdej chwili zmieniona. To nie spełniało wymogów prawa.

7 listopada saldo każdego poszkodowanego klienta – również byłego – powiększy się o nadpłaconą kwotę. Nie trzeba nic robić. Dodatkowo Revolut oferuje rekompensatę: 0,2 procenta cashbacku od zakupów przez dwa miesiące lub darmowy upgrade planu subskrypcyjnego.

Uważaj na oszustów

Revolut apeluje o ostrożność – nie odbieraj podejrzanych telefonów ani nie odpowiadaj na maile od nieznanych osób podających się za pracowników banku. Oficjalne komunikaty przychodzą tylko z zweryfikowanych adresów e-mail lub przez powiadomienia w aplikacji. Nie trzeba też podawać żadnych danych – zwrot jest w pełni automatyczny.

Decyzja UOKiK w mocy

Decyzja RBG-4/2024 zobowiązuje Revolut do zaprzestania praktyk, zwrotu nadpłat w ciągu dwóch miesięcy po okresie na aneksy oraz wdrożenia rekompensaty. Firma przyjęła orzeczenie i zobowiązała się do zmian.

To kolejna skuteczna interwencja Urzędu – wcześniej mPay też musiał zwrócić opłaty. Klienci zyskują: automatyczne zwroty, cashback i lepsze warunki. A ty – masz konto w Revolut? Sprawdź saldo 7 listopada.

Jak sprawdzić, czy dostaniesz zwrot?

Wystarczy zalogować się do aplikacji Revolut i sprawdzić powiadomienia lub e-maile. Jeśli miałeś konto w podanym okresie i płaciłeś za usługi – pieniądze wrócą. Bądź czujny na próby wyłudzeń.

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA