Grupa Orlen zyska kilkanaście nowych stacji w południowych Niemczech
Grupa ORLEN finalizuje zakup 17 stacji paliw w południowych Niemczech, w Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii. W rezultacie liczba obiektów za Odrą którymi dysponuje koncern zwiększy się do 604. Orlen tym samym poszerzy także swój zasięg – jak dotąd stacje Grupy zlokalizowane były głównie w zachodnich i północnych landach.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, transakcja w Niemczech zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych ze sprzedaży części stacji LOTOS. Tych samych, których zbycie było jednym z warunków zaradczych Komisji Europejskiej. Zakup ma zostać sfinalizowany do końca lutego. Wcześniej musi zostać jeszcze uzyskana m.in. niemieckiego urzędu antymonopolowego.
W naszej strategii wyraźnie zapowiadaliśmy powiększanie naszej zagranicznej sieci stacji i konsekwentnie realizujemy te założenia. Środki, które pozyskaliśmy ze sprzedaży części stacji LOTOSu, inwestujemy teraz także w Niemczech. Przyspieszamy rozwój sieci i uzupełniamy jej dostępność o południowe landy, gdzie dotychczas nie byliśmy silnie obecni
– mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
W wyniku transakcji Orlen umocni się na 6 miejscu wśród największych operatorów stacji paliw w Republice Federalnej Niemiec. Kilkanaście innowacyjnych, samoobsługowych stacji jak dotąd należało do austriackiej sieci OMV. Stacje znajdują się w Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii, krajach związkowych położonych w południowych Niemczech.
Spośród 17 aż 12 obiektów znajduje się na terenach supermarketów sieci Aldi Süd. Innowacyjność stacji polega na tym, że za paliwo klienci mogą płacić już bezpośrednio przy dystrybutorze.
Proces rebrandingu stacji ma zająć Orlenowi trzy miesiące od momentu ich przejęcia. Na ten moment koncern dysponuje w Niemczech już 578 stacjami. Strategia ORLEN2030 zakłada, że koncern do 2030 roku będzie posiadał 3,5 tys. stacji paliw w co najmniej sześciu krajach Europy Środkowej. Udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.
Powstanie w Niemczech sieci stacji ORLEN to efekt decyzji niemieckiego urzędu antymonopolowego, który w 2003 r. wydał zgodę na nabycie przez koncern BP udziałów operatora stacji Aral, pod warunkiem sprzedaży przez BP 4 proc. łącznego udziału stacji BP/Aral w niemieckim rynku detalicznym. 495 stacji, zlokalizowanych głównie w północnych i zachodnich landach, przejęła wówczas Grupa ORLEN. W ciągu ostatnich 10 lat koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, przede wszystkim w modernizację i rozwój sieci stacji paliw.
– czytamy w komunikacie prasowym Grupy Orlen.
Zobacz też: PGNiG Obrót Detaliczny znacznie obniżył ceny gazu dla przedsiębiorstw
MD