W październiku w Chinach nie sprzedano ani jednej elektrycznej limuzyny Mercedes EQE
Kultowy Mercedes zmaga się w Chinach z tragicznie niskim popytem– w październiku sprzedaż sztandarowego modelu EQE wyniosła okrągłe zero.
Winę za to może ponosić cena – konkurencyjne chińskie marki są tańsze niż podstawowa wersja modelu EQE która kosztuje 40 tys. dolarów – czyli prawie dwukrotnie mniej, niż w Europie, gdzie za taki sam samochód trzeba zapłacić równowartość 70 tys. dolarów.

Kryzys niemieckiej motoryzacji
Od lipca do września zysk operacyjny Volkswagena, BMW i Mercedesa wyniósł łącznie zaledwie około 7,1 mld euro. Oznacza to, że spadł niemal o połowę w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku. Z kolei obroty spadły o prawie sześć procent do 145,4 mld euro – wynika z analizy przeprowadzonej przez EY.
Niemiecki przemysł motoryzacyjny cierpi z powodu słabego popytu, zwłaszcza na samochody elektryczne. Branża zagrożona jest masowymi zwolnieniami. Zagrożone są m.in. trzy zakłady i dziesiątki tysięcy miejsc pracy w koncernie VW.
Z kolei Ford planuje zlikwidować do 2027 roku 2900 miejsc pracy w Niemczech. W fabryce w Kolonii, która została całkowicie przekształcona w elektryczną i już pracuje w skróconym wymiarze godzin, co czwarte miejsce pracy ma zostać zlikwidowane, podaje „Deutsche Welle”.
MD