TikTok

TikTok wchodzi w e-commerce. Większość oferowanych towarów będzie pochodzić z Chin

07.08.2023
Redakcja
Czas czytania: < 1 minuta

Platforma mediów społecznościowych TikTok, po miesiącach spekulacji, uruchomi internetową platformę handlową w Stanach Zjednoczonych. Według raportu Semafor, TikTok ma zamiar promować na niej własną linię produktów z Chin, stając się konkurentem dla takich gigantów e-commerce jak Amazon czy Shein – podaje Double Check News.

W odróżnieniu od obecnej funkcji sklepu, nowa platforma będzie całkowicie zarządzana przez TikTok, który planuje zarządzać własnymi zapasami produktów oraz obsługą klienta.

Większość oferowanych przedmiotów, od gadżetów kuchennych do zabawek, będzie pochodziła od producentów z Chin

– podaje Semafor. 

Użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów zarówno przez TikTok Shop, jak i nową platformę, za pośrednictwem dedykowanej zakładki e-commerce w aplikacji. TikTok testuje tę funkcję od listopada 2022 r., mając na celu wprowadzenie na rynek amerykański modelu chińskiego rynku zakupów na żywo. 

Brytyjskie testy „Trendy Beat”

Potwierdziła się również informacja o testowaniu przez TikTok funkcji zakupów „Trendy Beat” w Wielkiej Brytanii. Produkty są tam sprzedawane i wysyłane do użytkowników przez firmę z Singapuru, będącą częścią ByteDance, firmy macierzystej TikTok. 

Uruchomienie takiej platformy przez markę jak TikTok stanowi ewenement na rynku. Jeśli uda się jej zdobyć znaczny udział w rynku, TikTok może szybko stać się jednym z czołowych globalnych marketplace’ów, pokazując, że duży biznes można zbudować na bazie marki mediowej.

– ocenia DoubleCheckNews

MD/źródło: DoubleCheckNews

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA