Piąta Top Marka dla Provident Polska
Provident Polska po raz piąty otrzymał tytuł Top Marka, potwierdzając tym samym pozycję najsilniejszej marki polskiej branży pożyczkowej. Wyróżnienie przyznano na podstawie badania obecności marek w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring & More”.
Tegoroczna edycja to już 15. odsłona największego w Polsce badania jakościowego obecności marek w mediach, a także piąta oceniająca medialną obecność firm z branży pożyczkowej.
Provident, niewątpliwy lider tej kategorii, wyróżnia się zarówno pod względem liczby publikacji, dotarcia do odbiorców jak i siły marki.
– Piąta statuetka Top Marki dla Providenta to powód do dumy i najlepszy dowód na skuteczność prowadzonej przez nas strategii komunikacyjnej. Tegoroczna nagroda jest dla nas szczególnie ważna,bo piątą Top Markę otrzymaliśmy w roku, w którym świętujemy nasze 25-lecie w Polsce.– podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Provident Polska chce być liderem, który swoją silną pozycję na rynku wykorzystuje świadomie i odpowiedzialnie, angażując się w kwestie społeczne i środowiskowe. Dlatego tak ważne są dla nas projekty takie jak „Dom Matki”, czy Tak! Pomagam – dodaje Karolina Łuczak.
Jednym z projektów szczególnie cenionych wśród dziennikarzy jest Barometr Providenta – cykliczne badanie postaw Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Jako rzetelne źródło informacji, wyniki Barometru wielokrotnie były wykorzystywane w różnorodnych publikacjach.
Provident to także marka aktywnie obecna w wydarzeniach i publikacjach dotyczących roli kobiet w biznesie. Prezes Provident Polska, Agnieszka Kłos-Siddiqui, będąca Pełnomocniczką Zarządu Pracodawców RP ds. Równego Traktowania Kobiet i Mężczyzn oraz Przewodniczącą Platformy Kobiet przy Pracodawcach RP, od lat promuje w mediach i podczas eventów branżowych tematy związane z kobiecym przywództwem. Poprzez inicjatywy związane z mentoringiem i przygotowaniem zawodowym, wspiera młode kobiety na początkowym etapie kariery.
Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring & More. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.
W ramach jubileuszowego badania pod lupę wzięto 70 mln materiałów: ponad 2 mln tekstów prasowych i 14 mln publikacji internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku. Wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a następnie wzmiankom o każdej z nich przypisano impact (potencjalny zasięg) i indeks sentymentu (biorąc pod uwagę wydźwięk wzmianek: pozytywny, neutralny lub negatywny).