Piąta Top Marka dla Provident Polska

07.11.2022
Łukasz Kowalczyk
Czas czytania: 2 minut/y

Provident Polska po raz piąty otrzymał tytuł Top Marka, potwierdzając tym samym pozycję najsilniejszej marki polskiej branży pożyczkowej. Wyróżnienie przyznano na podstawie badania obecności marek w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring & More”.

Tegoroczna edycja to już 15. odsłona największego w Polsce badania jakościowego obecności marek w mediach, a także piąta oceniająca medialną obecność firm z branży pożyczkowej.

Provident, niewątpliwy lider tej kategorii, wyróżnia się zarówno pod względem liczby publikacji, dotarcia do odbiorców jak i siły marki.

– Piąta statuetka Top Marki dla Providenta to powód do dumy i najlepszy dowód na skuteczność prowadzonej przez nas strategii komunikacyjnej. Tegoroczna nagroda jest dla nas szczególnie ważna,bo piątą Top Markę otrzymaliśmy w roku, w którym świętujemy nasze 25-lecie w Polsce.– podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Provident Polska chce być liderem, który swoją silną pozycję na rynku wykorzystuje świadomie i odpowiedzialnie, angażując się w kwestie społeczne i środowiskowe. Dlatego tak ważne są dla nas projekty takie jak „Dom Matki”, czy Tak! Pomagam – dodaje Karolina Łuczak.

Jednym z projektów szczególnie cenionych wśród dziennikarzy jest Barometr Providenta –  cykliczne badanie postaw Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Jako rzetelne źródło informacji, wyniki Barometru wielokrotnie były wykorzystywane w różnorodnych publikacjach. 

Provident to także marka aktywnie obecna w wydarzeniach i publikacjach dotyczących roli kobiet w biznesie. Prezes Provident Polska, Agnieszka Kłos-Siddiqui, będąca Pełnomocniczką Zarządu Pracodawców RP ds. Równego Traktowania Kobiet i Mężczyzn oraz  Przewodniczącą Platformy Kobiet przy Pracodawcach RP, od lat promuje w mediach i podczas eventów branżowych tematy związane z kobiecym przywództwem. Poprzez inicjatywy związane z mentoringiem i przygotowaniem zawodowym, wspiera młode kobiety na początkowym etapie kariery.

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring & More. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.

W ramach jubileuszowego badania pod lupę wzięto 70 mln materiałów: ponad 2 mln tekstów prasowych i 14 mln publikacji internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku. Wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a następnie wzmiankom o każdej z nich przypisano impact (potencjalny zasięg) i indeks sentymentu (biorąc pod uwagę wydźwięk wzmianek: pozytywny, neutralny lub negatywny).

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA