Microsoft zapłaci odszkodowanie za straty poniesione podczas globalnej awarii?
Minister cyfryzacji Malezji poinformował w środę, że zwrócił się do globalnych firm technologicznych Microsoft i CrowdStrike o rozważenie rekompensaty dla tych firm, które poniosły straty podczas globalnej awarii w zeszłym tygodniu.
Wadliwa aktualizacja oprogramowania zabezpieczającego CrowdStrike spowodowała w piątek awarię komputerów z systemem operacyjnym Microsoft Windows, zakłócając usługi internetowe na całym świecie i wpływając na wiele branż.
W samej Malezji ucierpiało pięć agencji rządowych i dziewięć firm działających w branży lotnictwa, bankowości i opieki zdrowotnej. Z tego powodu tamtejszy Minister Cyfryzacji spotkał się z przedstawicielami Microsoft i CrowdStrike, aby uzyskać pełny raport na temat incydentu i poprosić firmy o podjęcie kroków w celu uniknięcia powtarzających się przestojów.
Jeśli wystąpią jakiekolwiek szkody lub straty, a firmy zgłoszoną swoje roszczenia, poprosiłem o ich rozważenie i sprawdzenie, w jakim stopniu są w stanie pomóc w rozwiązaniu problemu
– powiedział Gobind, dodając, że w miarę możliwości rząd udzielałby również pomocy w zakresie roszczeń.
Dodał, że nie została jeszcze ustalona łączna wysokość poniesionych strat.
We wtorek dyrektor naczelny malezyjskiego Capital A, operatora budżetowego przewoźnika AirAsia, powiedział, że linie lotnicze dotknięte awarią IT zasługują na odszkodowanie za straty.
Zasada jest taka, że jeśli zrobimy coś złego, musimy to zrekompensować. My, inne linie lotnicze i inne firmy wiele na tej awarii straciliśmy. Winni powinni zaoferować nam odszkodowanie,
– powiedział Tony Fernandes, cytowany przez państwową agencję informacyjną Bernama.
Zamiast odszkodowania… bony na jedzenie
Póki co CrowdStrike w ramach przeprosin oferuje swoim partnerom… karty podarunkowe do Uber Eats o wartości 10 dolarów
Aby wyrazić naszą wdzięczność, następna filiżanka kawy lub nocna przekąska jest na nasz koszt!
– czytamy część treści jednego z maili.
MD