Boom na chińskie auta w Polsce: Wzrost liczby ofert o kilkaset procent
Liczba ofert nowych samochodów z Chin w Polsce wzrosła o setki procent w 2025 roku – potwierdza OTOMOTO Insights. BAIC zyskał 443% r/r, MG i BYD dynamicznie rosną, przyciągając kierowców cenami o 30–40% niższymi i zaawansowanym wyposażeniem. Współpraca BAIC z OTOMOTO to klucz do sukcesu. Czy chińskie marki zmienią polski rynek?
Chińskie marki na czele wzrostu
W sierpniu 2025 roku liczba ofert nowych samochodów w Polsce wzrosła o 1% r/r, ale chińskie marki wyróżniają się: BAIC +443%, MG i BYD po kilkaset procent. W I półroczu zarejestrowano 17 346 aut z Chin (+363% r/r), z MG na czele (6285 szt., 14. miejsce na rynku). Omoda (3896 szt.), Jaecoo (3044 szt.) i BAIC (2697 szt.) idą w ślad za liderem.
Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla sprzedających, którzy poszukują nowoczesnych, cyfrowych sposobów dotarcia do klientów.
– mówi Łukasz Juskowiak, podkreślając rolę OTOMOTO, Marketing Director OLX Motors Europe.
Chińskie SUV-y i crossovery dominują (92% rejestracji), oferując elektryki i hybrydy z bogatym wyposażeniem.
Ceny i technologie przyciągają klientów
Chińskie auta kuszą cenami 30–40% niższymi przy porównywalnym wyposażeniu: systemy multimedialne, asystenci jazdy i pakiety bezpieczeństwa. Klienci, dotąd kupujący używane, przechodzą na nowe dzięki niższym cenom. Inflacja wzmacnia presję na tańsze opcje, a elektromobilność z aplikacjami mobilnymi wpisuje się w trendy ekologiczne.
Obserwujemy głęboką zmianę w sposobie, w jaki klienci podchodzą do procesu zakupu.
– mówi Adam Simon, wskazując na cyfryzację, Senior Head of Business Development Motors Professionals Europe, OLX Group/OTOMOTO.
Szeroka sieć dealerska (np. 30 salonów BAIC) i inwestycje w jakość sugerują trwały trend, nie chwilową modę.
Współpraca BAIC i OTOMOTO: Cyfrowa rewolucja
BAIC i OTOMOTO uruchomiły kampanię 360° (TV, radio, social media), integrując oferty z dealerami. Klienci porównują modele, sprawdzają dostępność i kontaktują się online, co skraca proces zakupu.
To ekosystem, gdzie internet jest pierwszym krokiem – od wyszukiwania po transakcję, z planami na usługi finansowe i serwisowe.
Przyszłość polskiego rynku motoryzacyjnego
Udział chińskich marek w lipcu 2025 osiągnął 8,2% (4139 szt.), z MG, Omodą i Jaecoo w TOP 20. Wzrost o 16,5% r/r na rynku nowych aut pokazuje, że chińskie marki rzucają wyzwanie europejskim.
W dłuższej perspektywie cyfryzacja może całkowicie przekształcić relację klient–dealer.
– podkreśla Adam Simon, przewidując zmiany, Senior Head of Business Development Motors Professionals Europe, OLX Group/OTOMOTO.
Czy chińskie marki zdominują Polskę? Atrakcyjne ceny, technologie i cyfryzacja OTOMOTO wskazują na tak – to szansa dla klientów i wyzwanie dla tradycyjnych producentów.