Ukraiński pociąg został ostrzelany przez Rosjan a i tak dojechał punktualnie do celu
Rosjanie ostrzelali dworzec w Chersoniu, raniąc kilka osób i zabijając jedną. Wśród rannych był jeden z konduktorów pociągu nr 109, który jechał do Lwowa. Spłonął także jeden z jego wagonów. Podczas ostrzału i alarmu udało się załadować 116 pasażerów do składu, a ze stacji pociąg odjechał z jedynie 14-minutowym opóźnieniem. Po drodze wymieniono 2 uszkodzone wagony, przez co opóźnienie zwiększyło się do 28 minut. Mimo to pociąg dojechał do Lwowa punktualnie.
W środę 3 maja Rosjanie ostrzelali stację kolejową w Chersoniu. Jak poinformowało ukraińskie Ministerstwo Zdrowia, w wyniku ostrzału dworca zginęła jedna osoba, a sześć zostało rannych, w tym dziecko. Ostrzelana została także karetka.
Rosjanie trafili również wagon pasażerski pociągu nr 109 relacji „Chersoń-Lwów”, który zatrzymał się na stacji kolejowej w Chersoniu. Odłamki zraniły m.in. konduktora pociągu.
116 pasażerów pociągu nie odniosło obrażeń, ponieważ przebywali w schronie. Mimo uszkodzeń pociąg wyjechał z dworca do Lwowa z 14-minutowym opóźnieniem.
Na stacji w Chersoniu trafiony został wagon pasażerski, konduktor został ranny, udzielono mu pomocy. W czasie ostrzału lądowanie jeszcze się nie rozpoczęło, pasażerowie znajdowali się w bezpiecznym schronie. Obecnie pociąg do Lwowa ze 116 pasażerami wyruszył z Chersoniu z 14-minutowym opóźnieniem
– poinformowała służba prasowa Ukrzaliznycji.
Punktualność pomimo wojny
Jak informuje Ukrzaliznycja, uszkodzone w wyniku ostrzału wagony zostały wymienione na stacji w Mikołajowie, który znajdował się na trasie pociągu. Kolejarze zaapelowali do Ukraińców o zachowanie spokoju i śledzenie komunikatów dotyczących zmian w ruchu pociągów.
„Ukrzaliznycja” poinformowała, że o godzinie 17:55 pociąg odjechał z Mikołajowa, gdzie wymieniono dwa uszkodzone wagony. W związku z wymianą wagonów pociąg był wówczas opóźniony już o 28 minut.
W czwartek 4 maja pociąg wjechał na stację kolejową we Lwowie o godzinie 10:18. Oznacza to, że pociąg nadrobił opóźnienie i przyjechał punktualnie. Na peronie pasażerowie i konduktorzy byli witani brawami.
Przykład dla polskiej kolei
Taką punktualnością niestety nie mogą pochwalić się polskie koleje. Jak informował w kwietniu Urząd Transportu Kolejowego:
W 2022 r. wszystkich opóźnionych pociągów (łącznie z tymi opóźnionymi poniżej 5 minut 59 sekund) było 607 069 na 1 823 332 ogółem uruchomionych. Dla porównania w 2021 r. wszystkich opóźnionych pociągów było 525 667. Oznacza to wzrost liczby opóźnionych pociągów rok do roku o 15,5 proc.
W ubiegłym roku r. punktualność polskich pociągów wyniosła zaledwie 88,62 proc. i była o 1,49 punktu procentowego niższa niż w 2021 r. i aż o 6 p.p. gorsza niż dwa lata wcześniej.
Jeszcze niższa była punktualność PKP Intercity – wyniosła zaledwie 66,6 proc
MD/źródło: zaxid.net