Telefon z logo TikTok, flaga Chin w tle.

TikTokowi grozi ban od amerykańskiego Kongresu. Co zrobią reklamodawcy?

11.04.2023
Redakcja
Czas czytania: 2 minut/y

Kongres USA chce zablokować TikToka. Co zrobią wówczas amerykańscy reklamodawcy, którzy w dużej mierze opierają się na tej platformie?

W miarę jak rozmowy o zablokowaniu TikTok’a nabierają tempa, rozmawiamy z ekspertami ds. marketingu, aby dowiedzieć się, dokąd może trafić wydawany na reklamy budżet. Jeżeli TikTok zostałby zablokowany, reklamodawcy przeniosą się na inne platformy.

Treść artykuły pochodzi z Newslettera Double Check News, do którego zapisać można się tutaj

Kto na miejsce TikToka?

Po burzliwym wystąpieniu przed Kongresem przyszłość aplikacji w USA pozostaje niepewna. Wciąż jest jeszcze miejsce na pojednanie się z rządem USA i pozostałymi które zakazują TikToka w swoich krajach.

Szacuje się, że wydatki na reklamy krótkich form Video wzrosną o 10,4 proc. w 2023 roku, osiągając 18,3 mld dolarów. Dla reklamodawców planujących przyszłość, aplikacje social mediów od dawna wzajemnie przejmują funkcje więc budżety mogą być łatwo przeniesione, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Instagram Reels, Snapchat Spotlight Ads, YouTube Shorts Ads i Facebook Stories to tylko niektóre z możliwych miejsc na krótkie filmy Video. YouTube Shorts osiągnął samodzielnie 50 mld dolarów wyświetleń dziennie wcześniej w tym roku; w pierwszym kwartale 2022 roku ich oglądalność wynosiła zaledwie 30 mld dolarów.

Konkurencyjne produkty mają skalę, ale nie mają jeszcze rozpoznawalności TikToka, ani jego obecnego uznania wśród kosnumentów. Aktualnie wielu marketerów otwarcie wyraża swoją wiarę w TikTok – według jednego z badań trzech na czterech marketerów planuje zwiększenia wydatków na TikTok w przyszłym roku.

Miliardowe przychody z reklam

Przychody netto z reklam TikToka w USA mogą podwoić się do 11 mld dolarów w 2024 r. Jego udział 2,4 proc. w wydatkach na reklamę cyfrową w USA w 2022 r. jest porównywalny z YouTube.

TikTok już prześciga Twittera. Warc prognozuje, że TikTok osiągnie 15,2 mld dolarów globalnych przychodów z reklam w 2023 r., z czego jedna trzecia pochodzić będzie z USA.

W wydatkach na influencer marketing, dane z lipca 2022 roku wskazują, że TikTok zdobył 774,8 mln dolarów w 2022 r., wyprzedzając Facebooka i wkrótce YouTube’a do 2024 r., zajmując drugie miejsce za Instagramem.

Konieczna dywersyfikacja

Jasmine Enberg z eMarketer ostrzega marketerów, którzy polegają głównie na TikToku, aby zastanowili się nad dywersyfikacją wydatków. Uważa, że Instagram Reels i YouTube Shorts mogą być równie atrakcyjne.

Pomimo, że jedynie TikTok ma aktualnie duże problemy w USA, Joshua Lowcock z UM Worldwide wskazuje na fakt, że TikTok to nie jedyna platforma społecznościowa z wątpliwą ochroną danych, podobne problemy miały Google i Facebook. Wszystkie wielkie platformy zbierają i wykorzystują dane w niemal identyczny sposób.

MD/źródło: Newsletter Double Check News

Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA