Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców: Jak pomagać mikro i małym firmom?

10.09.2024
M O
Czas czytania: 2 minut/y

Wielu mikro i małych przedsiębiorców w Polsce codziennie zmaga się z różnego rodzaju problemami, które wynikają z działań organów administracji publicznej. Czy urzędnik odmówił wydania ważnego dokumentu? A może decyzja administracyjna wydaje się niesprawiedliwa lub niezgodna z prawem? W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który oferuje wsparcie prawne bezpłatnie i skutecznie.

Jak zgłosić problem do Rzecznika?

Jeśli uważasz, że administracja publiczna naruszyła Twoje prawa jako przedsiębiorcy, nie musisz zostawać z tym sam. Do Rzecznika można zgłaszać się na kilka sposobów – wysłać maila, odwiedzić osobiście biuro, albo wysłać wniosek pocztą. Wystarczy wejść na stronę internetową Biura Rzecznika MŚP, gdzie znajdziesz wszystkie dane kontaktowe i wzory wniosków.

I co ważne – pomoc jest całkowicie darmowa! Biuro zatrudnia radców prawnych i doradców podatkowych, gotowych do udzielenia profesjonalnej pomocy prawnej.

Rzecznik z szerokimi uprawnieniami

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców nie jest instytucją symboliczną – jego uprawnienia są naprawdę szerokie. Może on interweniować w postępowaniach administracyjnych niemal tak, jak prokurator. Może składać skargi do wojewódzkich sądów administracyjnych, wnieść skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego, a nawet składać skargi nadzwyczajne do Sądu Najwyższego.

Dzięki takim możliwościom, Rzecznik skutecznie walczy o prawa przedsiębiorców, a jego działania często prowadzą do korzystnych rozstrzygnięć.

Co najczęściej zgłaszają przedsiębiorcy?

Jak podaje Rzeczniczka Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszka Majewska, przedsiębiorcy najczęściej zgłaszają problemy związane z tzw. „małym ZUS-em”.

Spraw jest bardzo dużo, ja przez 6 lat prowadziłam oddział terenowy w Gdańsku, tych spraw mieliśmy rocznie około 1000, w tej chwili jest już prawie 700 z czego 600 spraw dotyczy „małego ZUS-u plus”, ponieważ były problemy z tym, aby przedsiębiorcy w tym roku otrzymali możliwość skorzystania z „mojego ZUS-u plus”. Mamy już siedem spraw wygranych w sądzie, więc orzecznictwo idzie w kierunku takim, że skoro przepis jest niedoprecyzowany, to powinniśmy go czytać na korzyść przedsiębiorcy.

-poinformowała Agnieszka Majewska.

Rząd postanowił również doprecyzować przepisy w ustawie deregulacyjnej, dzięki czemu od stycznia przyszłego roku przedsiębiorcy będą mogli łatwiej skorzystać z małego ZUS-u Plus.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy Rzecznika?

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców to instytucja, która powstała po to, by bronić interesów mikro, małych i średnich firm. Dzięki jego interwencjom, przedsiębiorcy mogą skutecznie walczyć o swoje prawa, unikając długotrwałych i kosztownych postępowań sądowych. Jak pokazują doświadczenia, warto zgłosić się do Biura Rzecznika – bo im więcej przedsiębiorców skorzysta z tej możliwości, tym silniejszy będzie głos małych i średnich firm w Polsce.

@pkb24.pl Jak Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców może pomóc firmom w sporach z administracją #małyzus #PrzedsiębiorcyWPolsce #przedsiebiorca #rzecznikmśp #pomocfirmom #firma #forumekonomiczne ♬ dźwięk oryginalny – PKB24
Masz temat, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z nami!
Opisujemy ciekawe sprawy nadsyłane przez naszych czytelników. Napisz do nas, opisz dokładnie fakty i prześlij wraz z ewentualnymi załącznikami na adres: redakcja@pkb24.pl.
REKLAMA
REKLAMA