“Polska smakuje” – hasło które jest gwarancją rodzimych produktów o najwyższej jakości
Mimo swojej wysokiej jakości, polska żywności w obliczu zagranicznej konkurencji musi ostro walczyć o wybór konsumentów. W sprostaniu temu wyzwaniu mają pomóc różnorodne akcje promujące naszą rodzimą żywność. To jedno z zadań jakie postawił sobie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Większość działań mających na celu promocję polskiej żywności i produktów rolnych realizowanych przez KOWR związana jest z hasłem i znakiem “Polska smakuje”.
Marka ta ma być gwarancją smaku i wysokiej jakości, a także odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie Polaków na żywność wytwarzaną w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, w oparciu o tradycyjne technologie i sposoby produkcji.
Ośrodek chce popularyzować w społeczeństwie rodzimą żywność wysokiej jakości, szczególnie tą która powstaje w ramach systemów jakości i oznaczeń, takich jak żywność regionalna, tradycyjna i ekologiczna.
Patriotyzm konsumencki
KOWR wspiera także odpowiedzialne decyzje zakupowe. Służą temu dwie kampanie – “Solidarni z rolnikami” oraz “Kupuj Świadomie”. Prócz tego organizowana jest także “Bitwa Regionów” – konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich.
Ośrodek obsługuje także 10 branżowych funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, utworzonych w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia i promocji krajowej żywności.
