Początek końca plików cookies. Już 1 stycznia Google zacznie je wyłączać
W pierwszym kwartale 2024 roku Google wyłączy pliki cookies stron trzecich dla 1 proc. użytkowników Chrome, co pozwoli programistom przetestować gotowość i skuteczność swoich produktów bez cookies w realnym środowisku. Przedtem jednak Google w czwartym kwartale 2023 roku pozwoli programistom zasymulować odłączanie od cookies dla konfigurowalnego procenta ich użytkowników, aby przewidzieć co będzie się działo przy wyższych poziomiach odłączeń.
Harmonogram odłączania Cookies, który został przedstawiony przez Google w roku 2020, jest znacznie opóźniony w stosunku do pierwotnego planu. Google jest jednak zdeterminowany, żeby wyeliminować cookies stron trzecich, które pomimo, że są fundamentem rozwoju marketingu cyfrowego, okazały się problematyczne z powodu wyzwań z prywatnością i transparentnością.
Marketerzy są świadomi nadchodzącej zmiany i wielu z nich powoli zaczyna korzystać z alternatywnych rozwiązań targetowania. Są jednak na rynku opinie, że bardziej konkretny harmonogram mógłby dać im impuls do przyspieszenia prac.
Informacje przekazane przez Google potwierdzają to, czego mogą oczekiwać reklamodawcy, agencje i firmy ad-tech w okresie poprzedzającym pełne wycofanie cookies stron trzecich w Chrome, które nadal jest planowane na drugą połowę 2024 roku.
Podmioty, które aktywnie przygotowują się do przyszłości bez cookies mogą testować rozwiązania w Privacy Sandbox udostępnionym przez Google.
MD/źródło: Newsletter DoubleCheckNews