Aż 4 na 5 młodych Amerykanów twierdzi, że 4-dniowy tydzień pracy zwiększyłby produktywność
Aż 81 proc. młodych Amerykanów uważa, że czterodniowy tydzień pracy (bez obniżki wynagrodzeń) zwiększy produktywność ich firmy, podczas gdy tylko 19 proc. było zdania, że produktywność spadnie – wynika z badania przeprowadzonego przez CNBC i Generation Lab.
Niektóre firmy rozpoczęły testowanie tego rozwiązania i twierdzą, że łagodzi ono wypalenie zawodowe pracowników i poprawia wyniki biznesowe.
Exos, amerykańska firma trenerska, która szkoli czołowych sportowców i prowadzi korporacyjne programy odnowy biologicznej, niedawno przedstawiła wyniki z pierwszych sześciu miesięcy trwającego eksperymentu dotyczącego czterodniowego tygodnia pracy. Firma stwierdziła, że skrócony tydzień pracy zwiększył wydajność, a także przychody i retencję pracowników. Inne czterodniowe badania dotyczące tygodnia pracy wykazały podobne korzyści, podaje CNBC.
Chociaż respondenci ankiety CNBC/Generation Lab w dużej mierze zgodzili się co do długości tygodnia pracy, byli mniej zgodni, gdy zapytano ich o warunki pracy. 60 proc. większości stwierdziło, że najlepiej pracuje im się w biurze, a pozostałe 40 proc. stwierdziło, że woli pracować z domu.
Badanie przeprowadzone zostało przez CNBC i Generation Lab na grupie 1033 osób w wieku od 18 do 34 lat.
MD